SEO spletne trgovine ter optimizacija prodajnih spletnih strani

Blaž Aktualno, Partnerji

SEO spletne trgovine je pomemben del digitalnega marketinga. Preko SEO oglaševanja lahko spletne strani (vključno s spletnimi trgovinami) pridobijo ogromna števila novih obiskovalcev, kar močno pripomore k njihovim poslom. V spodnjem članku vam bomo prikazali kako uporabiti SEO spletne trgovine za izboljšanje in razširjanje svojega posla.

Kaj je SEO

SEO (search engine optimization) oziroma optimizacija spletnih strani je proces spreminjanja ter izboljševanja spletnih strani, z namenom, da se omenjena spletna stran višje uvrsti na spletnih iskalnikih. SEO spletne trgovine se lahko izvaja na več načinov, tukaj sta dva najbolj učinkovita načina za SEO:

  • Onsite optimizacija je SEO, ki se izvaja direktno na spletni strani, ki jo želimo višje uvrstiti na rezultatih spletnih iskalnikov.
  • Offsite optimizacija je SEO, ki se izvaja zunaj ciljane spletne strani. Opravljamo jo na tujih spletnih straneh.

Podrobno o tem kaj je optimizacija internetnih strani in čemu služi, smo opisali tudi na povezavi. V vsebini na povezavi boste našli kako na hitro definiramo SEO in po katerih pravilih poteka SEO.

Onsite SEO

Onsite SEO optimizacija običajno velja za osnovno optimizacijo, zato zanjo poskrbimo pred offsite SEO. Kot smo že zgoraj omenili ta optimizacija temelji na direktnem optimiziranju spletne strani, ki jo želimo višje uvrstiti na spletu. To delamo tako, da spletno stran urejamo po osnovnih SEO navodilih spletnih iskalnikov.

Vsak spletni iskalnik ima svoja osnovna SEO navodila oziroma pravila, ki se jih spletne strani morajo držati. Spletni iskalniki uporabljajo različne algoritme, ki preglejujejo spletne strani ter njihovo upoštevanje osnovnih SEO pravil. Spletne strani, ki upoštevajo več teh osnovnih SEO navodil so uvrščene višje na svojih ciljanih ključnih besedah.

S temi SEo pravili spletni iskalniki določajo kakšno vsebino želijo prikazati svojim uporabnikom. Ta pravila so razlog, da uporabniki največkrat obiščejo spletne strani višje kvalitete. Osnovna SEO pravila se spreminjajo za vsak spletni iskalnik, ker je trenutno najbolj uporabljen spletni iskalnik Google je večino spletnih strani osredotočenih na Google optimizaciji.

Zelo dober primer profesionalnega onsite SEO lahko vidite na spletni strani Paintball-Ljubljana.si team building. Ta spletna stran je sicer namenjena oglaševanju in prodaji aktivnosti podjetja Paintball Ljubljana, ampak ima spletna stran res dobro sestavljeno onsite optimizacijo. Na spodnji sliki lahko vidimo unikaten design, ki poveže besedilo s slikami. Zakaj je to pomembno za SEO spletne trgovine si lahko preberete v spodnjih poglavjih.

seo spletne trgovine

Offsite SEO

Offsite SEO optimizacija je nasprotje onsite optimizacije. Ta optimizacija spletnih strani temelji na delovanju zunaj targetirane spletne strani, ampak ima zelo velik vpliv na uvrščanje. Za offsite SEO moramo poskrbeti za onsite optimizacijo, kar pa je še bolj pomembno pa je, da smo z offsite optimiziranjem vstrajni ter da ne obupamo.

Offsite optimizacija namreč deluje s grajenjem spletnih povezav na spletno stran, ki jo želimo dvigniti na njeni izbrani ključni besedi. Te spletne povezave v primeru offsite SEO kličemo backlinki. Backlinke moramo graditi iz spletnih strani, ki jih Google (ali ostali spletni iskalniki) ne morajo povezati s spletno ciljano stranjo.

Razlog za to je, da spletni iskalniki backlinke vidijo kot spletne povezave, ki jih drugi ljudje gradijo za nas. Naj bo to za postavljanje primerov, za komentiranje ali iz drugih razlogov. Če bodo spletni iskalniki odkrili, da si sami gradimo spletne povezave, potem teh spletnih povezav pri uvrščanju spletne strani ne bodo upoštevali.

Offsite SEO je široka tema in če želite postati profesionalci spletne optimizacije, jo morate natanko poznati. Dober vir informacij o posameznih vejah optimizacije spletnih strani lahko najdete na slovenski spletni strani SEO-Praktik.si. Ta informativna spletna stran ponuja mnogo različnih opcij za deljenje znanja, vključno s znanjem o offsite SEO.

Kako graditi SEO spletne trgovine

SEO spletne trgovine se malo razlikuje od splošne optimizacije spletnih strani. Razlog za to je, ker je običajno več močnejše konkurence ter ker imamo drugačne cilje za svoje obiskovalce spletne strani. Vseeno se moramo za uspešno optimizacijo spletne trgovine držati samo nekaj personaliziranih pravil.

Kot lahko vidimo na spletnih trgovinah, kot je Barski stoli, tudi spletne trgovine morajo upoštevati določena osnovna SEO pravila. SEO pravila, ki jih morajo te spletne strani upoštevati so enaka, kot za ostale spletne strani, le da spletne trgovine potrebujejo drug pristop. Za razliko od informativnih spletnih strani, imajo spletne trgovine določen produkt, ki ga morajo predstaviti svojim strankam.

seo spletne trgovine

V zgornjem primeru so to barski stoli, ki se prodajajo na Pohištvo123. Barski stoli in produkti na katerikoli spletni trgovini so običajno predstavljeni na sredini spletne strani. Tako prevzamejo vse pozornost bralcev, ki se lahko osredotočijo na svoj nakup. Tukaj lahko opazimo razliko, da bi v informativnih spletnih straneh na sredini nastopili mediji, kot so različna besedila ali slike.

Spletne trgovine tudi ciljajo na ključne besede, ki imajo nakupni iskalni namen. Te ključne besede se razlikujejo od ostalih, saj jih obiskujejo le ljudje, ki želijo opraviti nakup. Spletne trgovine morajo ciljati na takšne ključne besede, saj lahko samo tam dobijo stranke, ki so pripravljene opraviti nakup.

Nakupni namen na primeru ensure plus

Spletna trgovina Lekarna Soča ensure plus je odličen primer spletne trgovine, ki cilja na ključno besedo s prodajnim iskalnim namenom. Ta ključna beseda je v tem primeru ensure plus in kot lahko vidimo na spodnji sliki je avtor spletne strani zagotovil, da se ključna beseda ensure plus dovolj ponavlja. Tako jasno predstavi temo svojim bralcem ter hkrati spletnim iskalnikom sporoči, da ostaja na izbrani temi.

seo spletne trgovine

Ključno besedo moramo na svoji spletni strani omeniti dovolj, da zavzema 1-3% vseh besed na spletni strani. Če se preveč ponavlja, potem bodo spletni iskalniki zaznali “sumljivo pisanje” (namerni SEO). Če pa bomo ključne besede omenjali premalo, pa bodo spletni iskalniki ocenili, da ne ostajamo na temi.

Odlično orodje, ki ga lahko uporabimo tukaj ter na ostalih pravilih SEO je yoast vtičnik za wordpress urejevalnik. Večina spletnih strani namreč uporablja wordpress, vtičnik yoast pa omogoči stabilen pregled nad onsite optimizacijo spletne strani. SEO spletne trgovine je tako nadzorovan brez kakršne koli zaprave časa, zato vam močno priporočamo uporabo tega orodja.

Začimbe in količina vsebine spletne trgovine

Spletna stran Norma.si začimbe zelo dobro prikazuje, kako morajo tudi spletne trgovine poskrbeti za pravilno količino ter urejanje vsebine. Spletna trgovin cilja na ključno besedo začimbe, ki ima v sloveniji iskalni volumen 1000 ljudi na mesec. Takšni iskalni volumen zahteva, da ima spletna stran za visoko uvrstitev veliko raznolike vsebine.

Na srečo avtorji spletne strani Norma znajo napolniti spletni stran, kar lahko vidimo že takoj ob obisku te spletne trgovine. Kot pri zgornjem primeru za barske stole lahko tudi tukaj vidimo, da so produkte postavili v ospredje spletne strani. Le da so ti produkti v tem primeru začimbe.

Spletna stran vključuje dovolj besedila, kar je minimalno 300 besed ter zadovoljivo število slik, ki razlagajo dano besedilo. Včasih je dobro, da v spletno stran vključimo tudi video posnetke, saj ti še bolj razložijo vsebino. V tem primeru je bolje, da to naredimo s povezavo do video platforme youtube, saj je tudi ta v lasti Googla.

Zaradi tega razloga ima tako veliko SEO strokovnjakov youtube kanal, na katerem objavljajo dodatno vsebino. To vsebino lahko nato opišejo na spletni strani ter priložijo video, ki bo pomagal bralcem ter uvrstitvi njihove spletne strani. Dober primer takšnega youtube kanala je Ahrefs, ki vsebuje ogromno informativne vsebine o SEO.

Najpomembnejša in najbolj aktualna SEO pravila preglejte v članku 5 SEO pravil, ki jih mora poznati vsak trgovec.