Optimizacija internetnih strani | Kaj je, čemu služi, kako pričeti in še več?

Blaž Aktualno, Partnerji

Spletne strani, ki so uvrščene prve ne dobijo samo največ bralcev, ampak posledično tudi ogromno kupcev. V tem prispevku bomo govorili o tem, kaj je optimizacija internetnih strani oz. SEO, kako jo delimo, kako deluje in kako jo uporabljajo najuspešnejše slovenske spletne strani.

optimizacija internetnih strani

Kako na hitro definiramo SEO 

Wikipedija SEO definira kot  postopek, s katerim se izboljšuje vidljivost spletne strani. Če SEO izvajamo pravilno, lahko naša stran doseže prvo mesto na Googlu (in je s tem tudi deležna največjega števila obiskovalcev).

Kot vemo, je spletna stran lahko prva samo na neko določeno skupino ključnih besed. O katerih ključnih besedah govorimo? To so ključne besede, ki jih Googlovi uporabniki (tudi vi) vsakodnevno vpišejo v Googlov brskalnik. Pod SEO ključne besede spadajo tudi besedne zveze (npr. Sončna elektrarna, Odkup terjatev, Kako najhitreje shujšati, …).

Vrnimo se nazaj – spleten strani lahko zasedejo prvo mesto samo za določeno skupino ključnih besed. Spletna stran o avtomobilskih gumah ne bo nikoli prva na ključno besedo “šolske potrebščine.”

Ko si spletne strani določijo ključne besede, na katerih se želijo dobro uvrstiti, pravimo. da “targetirajo” ključne besede. Prvo mesto za neko targetirano ključno besedo torej dosežete z optimizacijo internetne strani ali vsebine oz. SEO.

Optimizirana je lahko tudi spletna trgovina | Panheat.si – Toplotna črpalka

Vsa vsebina na spletu je lahko optimizirana. Najboljše spletne strani so na to še posebej pozorne. Tako je npr. spletna stran Panheat.si optimizirala tudi svojo spletno trgovino za toplotne črpalke. Poglejte si razdelek za kategorije in Footer na dnu strani.

 toplotne črpalke - optimizacija internetnih strani 2022-04-10 15.17.54

Delitev optimizacije na Onsite in Offsite SEO

Optimizacija internetne strani se deli na Onsite in Offsite SEO. Vrsti se razlikujeta po spletnem mestu, kjer optimizacijo izvajate. Kot pove ime, “onsite” SEO izvajate “na spletni strani.” (onsite – ang. na strani) 

Imamo torej primarno spletno stran, našo glavno spletno stran, ki jo v najbolj obiskanih ključnih besedah želimo “spraviti” na prvo mesto. Takšnih spletnih strani je za enega SEO pisca največ ena ali dve – saj za dobre rezultate zahteva ogromno dela. Imamo tudi t. i. sekundarne spletne strani, s katerimi ne želimo doseči najboljših rezultatov na najbolj obiskanih ključnih besedah, saj tega ne potrebujemo.

Vloga sekundarnih spletnih strani je njihov vpliv na primarno spletno stran. Sekundarne spletne strani SEO pisec ne rabi imeti v lasti, pogosto je to stran njegovega “gostitelja.”

Onsite SEO torej izvajamo na primarni spletni strani tako, da neposredno optimiziramo to spletno stran. To lahko delamo s pomočjo SEO sestavin in SEO elementov, ter optimizacija internetnih strani, kot optimizacija besedilnih objav (bloga) na sami spletni strani. 

Offsite SEO je lahko definiran tudi kot grajenje povezav oz “backlinking.” Deluje namreč tako, da je na sekundarni, gostiteljski strani zapisana neka vsebina (npr. SEO prispevek), ki vključuje povezavo oz. link do naše primarne spletne strani.

Ko neka stran na svoji strani vključi povezavo druge spletne strani, to Google vidi kot “priporočilo,” kar šteje primarni spletni strani v prid – posledično je boljše uvrščena.

Optimizacija internetnih strani poteka po SEO pravilih – katerih?

Sama optimizacija internetnih strani poteka po natančno določenih SEO pravilih, ki so se izoblikovala s samim razvojem Googla. SEO pisci so Google algoritem – ki je odgovoren za razvrščanje samih spletnih strani – analizirali že od njegovega nastanka.

Kmalu so tudi ugotovili, kaj točno je skupnega vsem stranem, ki so uvrščene na prvih mestih, in tako so nastala okvirna SEO pravila. ki so v razvoju še danes.

Offsite SEO in Onsite SEO se  izvajata po pravilih, ki se malo razlikujejo, vendar  delujejo po enakih principih.

Nekaj SEO pravil, ki jih je potrebno upoštevati, da je SEO optimizacija internetnih vsebin pokaže rezultate (npr. blog objav) je naslednjih:

  • upoštevanje in uporaba ustrezne ključne besede v vsebini (H1 in H2 naslovi, ter gostota v vsebini)
  • manjša SEO pravila, kot so boldin (odebeljeno besedilo) in bulleting (uporaba alinej)
  • uporaba grafičnih motenj (slike, posnetki, grafi in razpredelnice)
  • uporaba copywriting trikov (“white-space” pravilo, CTA, ….)

Takšnih SEO pravil je ogromno, vsa pa lahko spoznate bolj podrobno in še dodatno izboljšate vašo uvrstitev.

V nadaljevanju smo pripravili nekaj spletnih strani, ki se strogo držijo upoštevanja SEO pravil in tudi dosegajo odlične rezultate. 

SEO članek Faktoring na spletni strani Prvafina.si 

Spletna stran Prvafina.si je ena izmed najuspešnejših spletnih strani na slovenskem spletnem trgu. Pri grajenju svojih vsebin vedno upoštevajo SEO pravila – poglejmo katera najdemo v njihovem prispevku Faktoring.

faktoring - optimizacija internetnih strani

Preden  se lotimo analiziraja vsebine, opazimo kako je zgrajena sama spletna stran. Uporabljeni so številni SEO elementi  in sestavine za spletno stran – Header & Footer, meniji (tako primarni kot sekundarni), kontaktni podatki, dovoljenja in tudi Side Bar.

V vsebini uporabljajo številne grafične motnje (slika, posnetek, Font v različnih velikostih ter obrazce), upoštevajo majhna SEO pravila (kot so npr. bolding), opazna pa je tudi uporaba copywriting trikov (bucket brigade in white-space).

Optimizirana internetna stran Boniteta na Ebonitete.si

Še ena spletna stran, ki blesti v optimizaciji, je spletna stran Ebonitete.si. Njihova optimizacija izstopa predvsem po neverjetni uporabi raznolikih SEO elementov na domači strani.

Poglejte si spodnjo sliko njihove vsebine na temo boniteta. Opazite pojav podobnih SEO elemenntov, kot na spletni strani Prvafina.si? Poleg tega še uporabljajo precej pomemben Home Slider (avtomatska prezentacija, ki jo vidite na vrhu vsebine).

boniteta - optimizacija internetnih strani

Spletna stran Magus.si s prispevkom Artroza

Med najuspešnejše slovenske spletne strani spada tudi Magus.si. Predvsem se nam je zdel zanimiv njihov prispevek Artroza. Pozorno si poglejte njihovo členitev vsebine (poglavja in naslove), ter Side Bar, na levi strani vsebine. 

artroza -- optimizacija internetnih strani

Več SEO pravil na temo, ki vam bodo pomagali pri boljši uvrstitvi, najdete tudi v spodnjem posnetku: