SEO pravila | 5 SEO pravil, ki jih mora poznati vsak spletni trgovec

Blaž Aktualno

V tem prispevku smo zbrali glavna SEO pravila, ki so hitra pot do boljše uvrstitve.

seo Pravila

Na prvem mestu pišete za bralca

Bralci so najpomembnejši uvrstitveni faktor. Prvo mesto na Googlu lahko sicer dosežete izključno z različnimi SEO triki in pristopi k optimizaciji, toda bralci so za Googlov algoritem najpomembnejši.

Ko pišete neko spletno vsebino, na prvem mestu ne razmišljajte o tem, kako bi se ta dopadla Googlu, ampak kako lahko z njo pritegniti čim več bralcev. 

Kaj morate upoštevati, da pritegnete slehernega bralca? 

  • upoštevajte Search Intent (iskalčev namen)

Iskalec ima lahko tri iskalne namene, s katerimi je neko ključno besedo vpisal v iskalnik. To so informativni namen (bralec išče informacije o nečem), navigacijski namen (bralec išče lokacijo ali pot do ustanove; v tem primeru se na prvo mesto vedno uvrsti Google Maps) in “buy” namen (bralec želi nekaj kupiti).

Vsaka ključna beseda ima en prevladujoč namen. Če iskalčev namen napačno ocenite pred pisanjem vsebine, se ne boste uvrstili niti na prvo stran Googla, saj ne boste imeli nič zainteresiranih obiskovalcev.

 

  • V naslovih se držite pravila “ključna beseda + benefit

Da se ne pozabite, da morate to pravilo upoštevati, se spomnite besede gospoda Pahorja: “So what?”

Ko bralec bere med naslovi, išče nekaj kar mu bo v pomoč. Namesto naslova kot je  “SEO pravila za spletno stran” uporabite naslov kot je “Najpomembnejša SEO pravila za boljšo uvrstitev na Googlu.”

Bralcu je takoj podana korist in obstaja tudi večja verjetnost, da bo stran obiskal.

 

  • Meta opis lahko uporabite za razvijanje naslova

Meta opis – besedilo, ki se prikaže pod naslovom spletne strani – lahko uporabite za razvoj koritvi v naslovu, ali pa v njem lahko zgradite prvi t. i. “hook.”

“Hook” (ang. kavelj) je sredstvo, ki se v SEO uporablja za privabljanje bralčeve pozornosti. Pogosto se “hook” v meta opisih vidi v treh pikicah na koncu opisa, ki bralca ravno prikrajšajo informacije, ki jo želi izvedeti. 

Korist v H2 naslovih na Magus.si – Skolioza

Korist lahko navedete tudi v podnaslovih. Tako je to recimo naredila spletna stran Magus.si v prispevku Skolioza

skolioza - seo pravila

Naučite se copywriting-a

Copywriting je za spletnega trgovca ena najbolj uporabnih veščin. Grajenje “hooks” o katerih smo govorili v prejšnjem poglavju, spada pod copywriting trike.

Copywriting vas bo naučil, kako lahko dosežete večje število obiskovalcev. Copywriting triki tudi zagotovijo, da bralec na vaši vsebini preživi več časa.

Copywriting poznajo vsa večja slovenska spletna podjetja | Panheat.si – Sončna elektrarna

Vse spletne strani, ki so na Googlu uvrščene na prvo stran Googla (z izjemo majhnih ključnih besed)poznajo SEO in copywriting. Tudi spletna stran Panheat.si je ena izmed takšnih strani. Poiščite nekaj copywriting trikov v njihovi vsebini Sončna elektrarna, najdete lahko tudi številna SEO pravila

sončna elektrarna - seo pravila

Naredite strategijo za izbor ključnih besed

Ustrezne ključne besede so obvezne za vsako spletno vsebino, ki želi doseči visoka mesta na Googlu. Izbira teh pa je lahko pravi izziv, če ne veste kaj gledati, kje iskati in kako določiti.

Pri tem vam lahko pomaga nekaj brezplačnih SEO orodij:

  • Google Autosuggest

Orodje najverjetneje že uporabljate vsakodnevno, lahko pa ga uporabite tudi za iskanje sorodnih ključnih besed, ki jih Googlovi uporabniki iščejo.

  • Keyword Surfer

Ta vtičnik deluje po zanimivem principu – ob vsaki ključni besedi, ki jo vpišete v iskalnik, se namreč izpiše njen mesečni obisk (iskalni volumen). Orodje deluje odlično v kombinaciji z Google Autosuggest.

Prav tako vam priporoča sorodne ključne besede in jih razvrsti po velikosti iskalnega volumna.

  • Ubersuggest

Aplikacijo je iznašel eden najuspešnejših SEO mojstrov na svetu – Neil Patel – in vsebuje vse informacije za ključne besede, ki jih potrebujete za izbiro ustrezne. Dnevno so na voljo tri rezplačna iskanja.

  • Detailed SEO Extension 

Orodje je namenjeno preverjanju spletnih strani, ki niso vaše. Vas zanima na kakšno ključno besedo cilja vaša konkurenca? Želite vedeti katere povezave so vključili v svojo vsebino? Takšne in podobne informacije lahko dobite s tem orodjem.

Seveda je pomembno, da pravila uporabe ključnih besed upoštevate tudi v vsebini. Še posebej pozorni ostanite na gostoto ključne besede. Če se beseda pojavi prepogosto, to ne iritira samo bralca, ampak tudi ne ugaja Googlu.

Kar izvajate s tem se namreč imenuje “keyword stuffing” oz. tlačenje ključnih besed, kar pa Google seveda opazi – in seveda ne nagrajuje. 

Na eni vsebini lahko uporabite več kot eno ključno besedo | Prvafina.si – Odkup terjatev

Pozorno poglejte vsebino na spodnji sliki. Kaj opazite? V vsebini Odkup terjatev – Prodaja terjatev je spletna stran Prvafina.si uporabila več ključnih besed.

S tem se lahko tudi izognete “keyword stuffing.”

odkup terjatev - seo pravila

Preverite kakovost vaših povezav (linkov) 

Spet eno izmed pomembnejših pravil, ki ste ga morda zgrešili in ovira vašo uvrstitev, je gradnja linkov. Ti delujejo precej logično – če zgradite povezavo na dobro, kakovostno spletno stran (ki je nekako v povezavi z vašo vsebino), vaša stran dobi “točke” od Googla. 

Če zgradite povezavo, ki je šibka, ni v povezavi z vašo vsebino in je iz strani, ki ji Google ne zaupa, vam Google “odbije” točke. 

Povezave na spletni strani Ebonitete.si – Bonitetene ocene

Spletna stran Ebonitete.si v svojih vsebinah uporablja samo zaupljive povezave. Poglejmo si npr. primer na spodnji sliki.

Če odprete povezavo Bonitetne ocene, lahko opazite tudi, da pogosto gradijo notranje (inbound) povezave, ki vežejo kar na njihovo stran. Tudi takšna gradnja povezav veča moč vaše strani. 

bonitetne ocene - seo pravila

Upoštevajte “majhna” SEO pravila

Zadnje pravilo, ki vam lahko zagotovi par mest višjo uvrstitev, je upoštevanje “majhnih” SEO pravil. To so pravila osnovne optimizacije, na katera zaradi osredotočenja na pomembnejša, pogosto pozabimo.

To vključuje:

  • uporabljanje odebeljenega besedila (bolding)
  • uporabljanje alinej (bulleting)
  • uporabljanje slik in drugih grafičnih motenj, ter pravilno poimenovanje 
  • uporabljanje posnetkov

Dodatne informacije:

Več za SEO pravila in optimizacijo seveda najdete v spodnjem posnetku: