Zasnova bloga – Kako zasnovati blog [in kako pridobiti bralce]

Blaž Aktualno, Partnerji

Zasnova bloga je več kot samo oris vašega članka – zato jo najverjetneje gradite narobe. Kaj je torej tisto kar naredi kakovostni načrt prispevka in vam pomaga hitro pridobiti bralce?

Mnogo SEO-blogerjev (vključno z mano) pisanje svojih člankov prične z zasnovo. Zakaj?

zasnova bloga

Če se v pisanje bloga podate brez nekega pravega načrta, se pred vami lahko pojavi mnogo težav. Tako prepoznate članke, ki so bili napisani brez zasnove:

  • nejasno razdeljeni koraki (zaključek bi izgledal boljše, če bi ga postavili na začetek)
  • pogosto zahajanje s teme (nezmožnost slejenja “rdeči niti”)
  • splošna nejasnost povezav med odstavki in poglavji
  • in drugo

Pisanje zasnove bloga je kratek proces. Tisti, ki zasnovo pišejo redno, za njo porabijo nič več kot dve minuti. Kljub temu, je zasnova med pomembnejšimi deli bloga in pomaga bralcem, prav tako kot vam.

V tem prispevku smo torej v treh glavnih korakih povzeli, kako najbolje napisati zasnovo bloga.

Prvi korak | Naslov in uvod

Za zasnovo bloga morate vedeti:

  • o čem boste pisali,
  • kaj je ključna beseda na katero ciljate in
  • kaj je tisto, kar želite povedati bralcu

Preden se lotite načrtovanja poglavij se lotite grajenja naslova. Ta mora vključevati vašo ciljano ključno besedo (čim bolje na začetku) in upoštevati pravilo optimizacije naslova – upoštevati dolžino.

Z dolžino naslova, podnaslovov, meta opisa ipd. vam lahko pomagajo različna SEO orodja. Dober primer je YOAST vtičnik, ki so na platformah kot je wordpress – zastonj.

V naslovu morate uporabiti dve stvari – targetirano ključno besedo in namen. Če recimo prodajate blazine z zdravilnimi učinki in v naslov napišete samo “Blazine z zdravilnimi učinki,” bodo vaši bralci reagirali samo s preprostim “so what.” Namesto tega bi lahko poskusili “Blazine z zdravilnimi učinki | In kako vam izboljšajo spanec.”

Opomba, da v tem primeru targetirate na ključno besedo blazine z zdravilnimi učinki.

Uvod lahko napišete po želji pred, ali po napisanem članku – ampak pametno.

Ste vedeli, da bralci na spletni strani v povprečju ostanejo samo 10-20 sekund. To pomeni, da morate v uvodu, v 10 sekundah postaviti t.i. “hook,” ki bo vašega bralca pritegnila k nadaljnemu branju.

Preverite naš uvod in najdite “hook.” Če niste sigurni, pravilni odgovor preverite na koncu članka.

Če ne veste o čem bi v uvodu pisali (pomnite, da ta ne sme biti predolg saj bralce zanima samo to kar so poiskali), naštejte vaše podnaslove, da bralcu podate osnovno razumevanje o čem boste pisali.

Primer odličnega uvoda v prispevku Odkup terjatve/Prodaja terjatev – na Prvafina.si

Na spodnji sliki vidite uvod prispevka za odkup terjatve. Ta odličen primer vsebuje ne samo “hook” ampak tudi ostale SEO elemente.

Na povezavi odkup terjatve Prvafina.si si lahko pogledate celoten prispevek, ki upošteva pravila SEO optimizacije in ga uporabljate, kot primer ob vašem pisanju.

zasnova bloga - odkup terjatve

Drugi korak | Poglavja in zasnova bloga

Pripravljen imate dober naslov in zanimiv uvod. Sedaj se lotite razdeljevanja vsebine.

Upoštevajte, da je minimum besed za uspešen blog zapis od 500-600 besed. Po novejših podatkih so najuspešnejši SEO prispevki imeli tudi nad 3000 besed. Pri tem načrtujte, da eno poglavje ne vključuke več kot 200-300 besed.

Glede na vaš cilj besed si nato določite število poglavij. Za članek s 600 besedami priporočamo 3 poglavja, saj sta 2 premalo.

Tudi podnaslovi morajo upoštevati idealno SEO dolžino in korist bralcu. Nekaj podnaslovov lahko vključuje tudi ključno besedo.

Vse to vam pomaga določiti zasnova bloga.

Preprosta uporaba sortiranja vsebine s pomočjo poglavij v članku Revma – Magus.si

Magus.si je spletna stran, med SEO blogerji znana po tem, da svojo vsebino odlično razdeli. Poglejte si primer njihovega kazala za prispevek Revma. Kaj opazite najprej?

V koliko podnaslovih uporabijo ključno besedo? Na povezavi Magus.si lahko pogledate celoten članek. Pri tem se posvetite analiziranju povezave med vsebino in podnaslovi.

zasnova bloga - revma

 

Še nekaj kar morate upoštevati pri načrtovanju poglavij (posebej pri načrtovanju njihovega razporeda) je, da tisto kar vprašate v uvodu ali navedete v naslovu, postavite na začetek prispevka. Drugače bodo bralci mislili:

  • da jih zavajte ali
  • da ne boste nikoli prišli k bistvu

in zapustijo spletno stran…

Tretji korak | Pravila pisanja in pravila optimizacije

Zasnova bloga bi vam sedaj morala iti od rok. Preden pa pričnete s pisanjem bloga pa morate poznati še nekatera najpomembnejša pravila…

  1. Pišite pogovorno – To ne pomeni, da v vaš blog vključujete pisne napake, ampak, da ne uporabljate takšnih izrazov, ki bi jih v pogovoru z uradno osebo. Vaši bralci morajo vaše besede razumeti.
  2. Pišite v prvi osebi – Da, vaši bralci se dokazano bolje počutijo, če jih nekdo osebno nagovarja.
  3. Ne uporabljajte težkih besed – To pravilo morda ne velja za študijske materiale, vendar kot SEO bloger, morate uporabljati razumljive besede. Morda ste že slišali, da ljudje besedila težje razumemo, če jih beremo iz elektronskih naprav. Ta in ostali faktorji težijo k temu, da v svojih prispevkih (če ne pišete o kakšnih posebnih temah) ne uporabljate težkih besed. Delo tako olajšate sebi in bralcu.

Prispevek Izkaz poslovnega uspeha na Ebonitete.si in njegovo upoštevanje pravil

Poglejte spodnjo sliko ali preverite povezavo izkaz poslovnega uspeha. Spletna stran Ebonitete.si je svoj prispevek odlično optimizirala (več o tem še spodaj) in upoštevala pravila pisanja. Upoštevajte vsebino, ki jo Ebonitete.si ponuja.

zasnova bloga - izkaz poslovnega uspeha

 

Zadnja stvar, ki vam nato ostane je optimizacija spletnih strani. Ko blog napišete, ga optimizirate in s tem pridobite več bralcev. Če o optimizaciji spletnih strani še ne veste nič, vam priporočamo odličen tečaj za učenje SEO, ki ga ponuja SEO bloger iz prakse – Matija Zajšek.

Če ste zdržali do konca tega prispevka, vam razkrijemo “hook,” ki se skriva v uvodu -> Drugi stavek 🙂

Če vas zanima več o pisanju bloga (in zasnova bloga) preverite ta uporaben video spodaj: