Vaje in rešitve za utrujene oči

Blaž Aktualno, Partnerji

Sodoben način življenja in dela nas sili vedno več časa preživeti za različnimi ekrani. To še zdaleč ni dobro za oči, ki se za ekrani naprezajo in nikakor ne pridejo do odmora. Hrvaško sodelavko našega portala Vanjo smo zaprosili za nekaj nasvetov glede sproščanja za utrujene oči in postregla nam je z nekaj zanimivimi vajami in nasveti, kako očem privoščiti odmor.

utrujene oči na delovnem mestu pri ženski
Kateri so znaki, da so oči utrujene

Vsem je jasno in znamo presoditi, kdaj je utrujeno naše telo. A simptomov, kot so trzanje veke (Vanja priporoča zanimiv članek z naslovom Zašto oko titra i kako zaustaviti ovu pojavu?), pekoče oči, pomanjkanje vlage v očeh in v nekaterih primerih celo oči, ki bolijo, ne znamo pripisati utrujenim očem.

Samo pomislite, koliko časa preživite za raznimi ekrani, če vaša služba vključuje delo za računalnikom. Očem takšna zaposlitev ne prizanaša in logično je, da so utrujene. Marsikaj lahko storitve sami: prej izključite računalnik, delajte premore, privoščite si sprostitev v naravi. A Vanja ima na zalogi še nekaj nasvetov z vajami za sproščanje oči.

Spoznajte vaje za utrujene oči

Vanja ima celo kopico nasvetov za utrujene oči, ki so posledica naprezanja oči zaradi pisarniškega dela. Če torej v pisarni opazite, da so oči postale utrujene, si nikar ne ženite k srcu. Pomagajo vam lahko spodnje vaje, vsaj takrat ko popoldanski spanec ni mogoč.

za utrujene oči pomagajo vaje za oči

Vaja št. 1: mežikanje
Če v pisarni občutite, da so vaše oči izsušene in vas začenjajo boleti, vam bo najbolj pomagalo, če pomežiknete. Pogosto pri delu za računalnikom pozabimo mežikati, kat prispeva v občutku suhih oči. Mežikanje je za dobrobit oči ključno, saj se z njim solzni film porazdeli po očesu. Na ta način se ustvari zaščitni sloj, ki varuje oči pred izsušitvijo.

Vaja št. 2: Zazrite se v daljavo
Dolgotrajno delo za računalniškim zaslonom lahko pripelje ne samo do utrujenih oči, ampak tudi do kratkovidnosti. Zato Vanja svetuje, da vsake pol ure zavestno prekinete delo in se zazrete v daljavo. Ta nasvet ne velja samo za delo za zaslonom, pač pa tudi za branje. Da bi oči sprostili, je pametno spreminjati fokus: izmenično se osredotočite na bližnje in daljne predmete za nekaj sekund. To vajo ponovite nekajkrat na dan.

Vaja št. 3: Zehanje in globoki vdihi
Pri zehanju vase vnesemo veliko kisika in tako telo znova spravimo v pogon. Poleg tega pri zehanju nastaja tudi solzna tekočina, ki utrujene oči lepo navlaži.

Vaja št. 4: Pisanje
Z oči pišite oz. rišite. Si ne predstavljate, kako je to videti? Krožite z očmi tako, kot da bi pisali črke oz. številke ali risali kroge na oddaljeno steno. Pazite, da je pri tej vaji glava popolnoma pri miru.

Vaja št. 5: Zaprite oči
Namesto da bi si po kosilu privoščili počitek, lahko oči večkrat na dan za nekaj minut zaprete. To bo oči pomirilo in jih dodatno navlažilo.

Vaja št. 6: Toplota
Pogrejte dlani z drgnjenjem druga ob drugo. Nato zaprite oči in položite dlani prek vek. Medtem globoko dihajte.

Kako lahko prilagodite delovno okolje in razbremenite oči

Vanja poudarja, da je tudi okolje, v katerem živite oz. delate, izredno pomembno za zdravje oči in bistveno vpliva na utrujene oči. Zato je pomembno, da ga karseda dobro prilagodite svoji težavi, da oči ne bodo trpele.

Kisik: ta sestavina zraka ni pomembna samo za dihanje, pač pa tudi za zdravje vaših oči. Zato je zelo pomembno, da svoj delovni oz. bivalni prostor redno zračite – najbolje vsako uro za par minut. Za priporočljiv in za oči zelo prijeten je sprehod v naravi na svežem zraku. Pri tem poskrbite, da vaš poglej redno zatava v daljavo.

Svetloba: Če ni prave svetlobe, se morajo oči bolj naprezati. To pomeni, da so svetlobne razmere v prostoru izredno pomembne, zlasti ob jutrih, večerih in v temnejšem delu leta. Zadostna osvetlitev pri delu, branju ali med kuhanjem razbremeni oči. Če v vaši pisarni dovolj svetlobe nudi naravna svetloba, se odpovejte dodatnim virom umetne svetlobe.

Prehrana: temelj zdravja oči je uravnotežena prehrana in dovoljšnje uživanje tekočine, ki naj zajema vsaj dva litra vode, razredčenega sadnega soka ali nesladkanega čaja na dan. Tekočina oko namreč dodatno oskrbi z vlago od znotraj in ščiti pred izsušitvijo. Pomembna hranila, ki vplivajo na zdravje oči, so omega-3-maščobne kisline z odločilno vlogo pri tvorbi solzne tekočine. Vanja priporoča, da si vsak teden vsaj dvakrat na teden privoščite laneno olje, lososa ali skušo.

ženska ima utrujene oči, zato je ribo

Še več podrobnosti o ureditvi delovnega prostora najdete v članku Sindrom računalnog vida na povezavi.

Katere kapljice pomagajo proti suhim očem

Suhe oči potrebujejo vlago, zato so za njihovo zdravljenje zelo primerne vlažilne kapljice za oči, ki vsebujejo hialuronsko kislino. Gre za klasično sestavino kapljic za oči, ki učinkovito pomaga proti pordelim očem, srbenju in občutku tujka oz. peska v očeh.

Če pa želite še dodatno negovati površino svojih oči, vam svetujemo, da ste pozorni na sestavino trehalozo. Gre za v naravi prisoten disaharid, ki dokazano prispeva v vlaženju oči, saj se sicer v naravi nahaja v organizmih, ki živijo v izrazito sušnih razmerah. Edina kapljice na trgu, ki vsebujejo trehalozo, so kapljice francoskega proizvajalca Laboratoires Thea. Gre za proizvod Thealoz Duo, ki je na voljo v vseh lekarnah. Kapljice lahko v oči vkapavate po potrebi, kadarkoli začutite nelagodje, zato so odlična prva pomoč, ki vam lahko spremlja na vsakem koraku.

ženska ima utrujene oči, zato uporablja kapljice


Naše telo je po napornem dnevu pogosto utrujeno. Takrat si privoščimo počitek, sproščujočo masažo ali prijeten sprehod v naravi, da bi se spočili in nabrali novih moči. A premalokrat se zavedamo, kako utrujene so tudi naše oči, ki delajo neprenehoma, da nam zagotovijo informacije o tem, kaj se nahaja okoli nas. Polagamo vam na srce: spočijte svoje oči, da vam bodo dolgo dobro služile in jim ne bo primanjkovalo vlage.