Ključne besede | Kako izbrati ustrezne ključe besede za optimizacijo spletne strani

Blaž Aktualno, Partnerji

Ključne besede imajo v SEO pogosto pomembnejšo vlogo, kakor se vam na začetku lahko dozdeva. Izbira ustrezne (ali napačne) ključne besede lahko močno vpliva na uvrstitev vaše spletne strani.

Ker se z iskanjem pravih ključnih besed SEO blogerji in pisci pogosto soočamo, smo pripravili ta kratek prispevek, v katerem bomo omenili naslednje:

  • na podlagi česa sploh iskati ključne besede
  • vrste ključih besed
  • prednosti (in slabosti) posameznih ključnih besed

Uporabo ključnih besed smo opremili tudi s primeri iz najuspešnejših slovenskih spletnih strani.

Uporaba ključnih besed na primeru spletne strani Panheat.si – sončna elektrarna

Da si boste lažje predstavljali pomen ključnih besed v SEO in njihovo vrednost si poglejte spodnjo sliko. Na njej je del spletne strani Panheat.si, ki že več časa targetira na ključno besedo sončna elektrarna.

Nenehno optimiziranje spletne strani okrog te (in še drugih) ključnih besed, jim je omogočilo takšne rezultate kot jih imajo danes. Na povezavi sončna elektrarna lahko preverite njihovo celotno spletno stran in pogledate uporabo te ključne besede v vsebinah.

ključne besede - sončna elektrarnA

Generične ključne besede

V osnovi ključne besede delimo samo na dve skupini – prva od dveh so generične ključne besede. To so besede, ki jih prepoznamo po dolžini in pomenu. Poglejmo kako …

Generične ključne besede so definirane kot kratke, težke in široke. Kaj to pomeni?

Sestavljene so iz samo ene ali dveh ključnih besed – torej spadajo med krajše ključne besedne zveze. Ker večina ljudi v iskalnik vpisuje manj besed, se generične besede tudi najpogosteje pojavljajo.

To pomeni, da imajo visok iskalni volumen (število obiskovalcev mesečno). Zaradi tega se na generične ključne besede pojavlja več vsebine in konkurenca je višja.

Če se s spletno stranjo želite uvrstiti na prvo mesto Googlovih rezultatov iskanja, lahko proces traja tudi več let.

Generične ključne besede se uporabljajo tako v onsite kot v offsite SEO, čeprav so bolj priljubljene v onsite SEO.

Generična ključna beseda “Odkup terjatve” na Prvafina.si

Spletna stran Prvafina.si je v enem od svojih mnogih prispevkov uporabila tudi generično ključno besedo odkup terjatve. Na spodnji sliki vidite kako prispevek izgleda (posebej preverite gostoto besede v članku).

Do prispevka lahko dostopate preko povezave odkup terjatve.

ključne besede - odkup terjatve

Longtail ključne besede

Druga vrsta ključnih besed to t.i. longtail ali dolgorepe ključne besede. Nasprotno od generičnih ključnih besed, so te daljše.

Definirane so torej kot dolge, ozke in lahke. Sestavlja jih od štiri besede dalje, in imajo ozek pomen. To je pomembno vedeti pri določevanju Search Intenta (o tem smo več napisali spodaj).

Ker so dolgorepe ključne besede tako specifične, jih mesečno v iskalnik vpiše manj iskalcev – imajo nizki iskalni volumen.

Posledično na njih nastane manj vsebine in manj konkurence. Na prvo stran Googla je z dolgorepimi ključnimi besedami zato lahko priti.

Dolgorepa ključna beseda “Izkaz poslovnega uspeha” na Ebonitete.si

Na sliki spodaj vidite uporabo longtail ali dolgorepe ključne besede Izkaz poslovnega uspeha, ki jo spletna stran Ebonitete.si uporablja v tem prispevku.

Da je beseda dolgorepa oz. longtail vidimo ne samo po njeni družini, ampak tudi po njenem iskalnem volumnu. Na povezavi izkaz poslovnega uspeha lahko pogledate prispevek še sami.

ključne besede - izkaz poslovnega uspeha

Iskalčev namen oz. Search Intent

Iskanje ustrezne ključne besede se prične z raziskavo iskalčevega namena oz. Search Intent. To je razlog s katerim je večina iskalcev določeno ključno besedo vpisala v iskalnik.

Search Intent smo že omenili pri dolgorepih (longtail) ključnih besedah, vendar je pomemben tudi pri generičnih besedah.

Kot omenjeno so generične ključne besede definiranekot “široke”, dolgorepe pa kot “ozke” besede. Pri tem se sklicujemo predvsem na iskalčev namen pri iskanju.

Poznamo tri osnovne vrste iskalčevih namenov. To so naslednji:

  • informativni namen
  • navigacijski namen
  • nakupovalni namen (buy)

Če iskalec besedo v iskalnik vpiše z informativnim namenom, v rezultatih pričakuje spletne strani, ki mu želeno informacijo lahko podajo. Informativni namen je na Googlu najbolj razširjen.

Navigacijski namen ima iskalec, ko potrebuje navodila za pot, lokacijo restavracije, itd. Za navigacijski namen je pogosto brezpomensko optimizirati, saj se v rezultatih najprej pojavi Google Maps.

Nakupovalni namen ima iskalec, ko v iskalnik vpiše besedeo z namenom, da bi nekaj kupil. To je lahko storitev, produkt, E-produkt, …

Ko določate Search Intent besede, se orientirajte po rezultatih te besede. Če je večina rezultatov informativnih se temu prilagajajte, ali pa spremenite targetirano ključno besedo.

Primarne in sekundarne ključne besede

Na koncu je še pomembno, da ločimo primarne in sekundarne ključne besede. Tako ločimo besede po iskalnem volimnu – torej po številu mesečnih iskalcev.

Primarne ključne besede so te, ki imajo visok iskalni volumen in na njih optimiziramo najprej.

Sekundarne ključne besede so tite, ki imajo nizek iskalni volumen in na njih optimiziramo kasneje.

Upoštevanje “Search Intent” na Magus.si – Skolioza

Spletna stran Magus.si je zelo pametno iskalčev namen preobrnila v prodajo. Kako? Poglejte prispevek na sliki.

Iskalčev namen na ključno besedo skolioza je zelo očitno informativen. Spletna stran Magus.si pa je pravilno predvidevala da, če bralce zanima skolioza, jih zanima tudi lajšanje te bolezni. Na oncu prispevka tudi ponudijo rešitev.

Članek si lahko pogledate na povezavi skolioza Magus.si.

ključne besede - skolioza

Več o ključnih besedah si lahko pogledate v spodnjem posnetku, ali pa se vpišete v SEO tečaj pri najuspešnejšem slovenskem SEO blogerju Matiji Zajšek.