Ključne besede [in kako jih lahko uporabite v spletnem marketingu]

Blaž Aktualno, Partnerji

Spletni prodajalci iščemo vedno nove pristope k promociji naših izdelkov. Ste vedeli, da vam ključne besede lahko pri tem zelo pomagajo?

Ključne besede v spletnem marketingu imajo prav poseben namen. Zato smo za vas v tem prispevku pripravili osnovno razlago vrst ključnih besed in možnosti njihove uporabe.

Spodaj lahko preberete o kategorijah na katere delimo ključne besede in kaj je za vsako od njih značilno.

Ta pristop k spletni prodaji vam bo morda celo bolj všeč kot zdajšnji …

Uporaba ključne besede in njene prednosti – Team building Slovenija (Paintball-ljubljana.si)

Na spodnji sliki vidite del prispevka spletne strani Paintball-ljubljana.si. Na povezavi team building Slovenija lahko vidite še ostali del članka in skušate najti ključno besedo na katero spletna stran Paintball-ljubljana.si s tem prispevkom targetira.

ključne besede- team building slovenija

Primarne in sekundarne ključne besede

Kot ste morda že uganili imajo ključne besede ogromen pomen pri optimizaciji spletnih strani. Če vaša stran ne prejema obiska ali pri uvrstitvi ne vidite rezultatov, je zelo verjetno, da optimizirate na napačno ključno besedo.

Ker obstaja več vrst ključnih besed (in imajo vse neke svoje lastnosti) se vam splača najprej optimizirati samo na določeno vrsto teh besed, saj vam bodo takoj prinesle večje rezultate.

Ključne besede zato najprej delimo glede na iskalni volumen.

To je število obiska, ki ga ima ključna beseda mesečno. Glede na višino iskalnega volumna besede razdelimo na:

  • primarne besede (tiste, ki imajo visok iskalni volumen)
  • sekundarne besede (tiste, ki imajo nizek iskalni volumen)

Ko pričnete s spletno prodajo, vedno najprej optimizirajte na primarne ključne besede.

Uporaba sekundarne ključne besede na Ebonitete.si – bonitetne storitve

Na spodnji sliki vidite odličen primer uporabe sekundarne besede, ki jo v svojem prispevku uporabi spletna stran Ebonitete.si. Ključna beseda bonitetne storitve ima zmerno nizek iskalni volumen, ampak jo Ebonitete.si odlično vključi v svojo vsebino.

Za več primer uporabe takših ključnih besed preverite stran Ebonitete.si na bonitetne storitve.

ključne besede - bonitetne storitve

Generične ključne besede

Glede na obliko ključnih besed, te ločimo na dvoje.

Prva vrsta so generične ključne besede in jih prepoznamo predvsem po tem, da so kratke (ena ali dvobesedna zveza) in imajo širok pomen.

Primer bi recimo bila ključna beseda “pizza”. Če to vpišete v iskalnik lahko dobite več različnih rezultatov – recept za pico, zgodovina pice, najbližje pizzerija, itd.

Ker so generične ključne besede tako kratke, jih išče veliko ljudi, torej imajo visoki iskalni volumen. To pomeni veliko ponujene vsebine in veliko konkurence.

Da vašo stran s pomočjo SEO spravite na prvo stran Googla, lahko pri generičnih ključnih besedah traja več let – malo manj, če se profesionalno učite na SEO tečajih kot je recimo tečaj MatijaZajšek.si.

To vrsto ključnih besed boste našli v onsite in offsite SEO.

Uporaba generične ključne besede na Prvafina.si – odkup terjatev

Na spodnji sliki vidite prispevek, ki smo ga našli na spletni strani Prvafina.si. Tukaj vam ga kažemo, ker vsebuje odličen primer uporabe generične ključne besede – odkup terjatev. Beseda je kratka in jo lahko iskalci iščejo z različnim namenom.

Na povezavi odkup terjatev lahko vidite celoten prispevek.

ključne besede - odkup terjatev

Long tail (dolgorepe) ključne besede

Druga vrsta ključnih besed so dolgorepe ključne besede. Te so (kot že ime pove) dolge – navadno sestavljene iz tro ali več besedne zveze. Zaradi njihove natančnosti na to vrsto besed Google najde malo vsebine, kar pomeni malo konkurence.

Longtail ključne besede imajo tudi nizek iskalni volumen. To pomeni, da kljub temu, da je optimizacija na to vrsto besed lahka, in lahko vašo spletno stran hitro spravite na prvo stran Googla, ni vedno vredno.

Dolgorepih ključnih besed je znatno manj v onsite SEO, se pa pogosto pojavljajo v offsite SEO.

Uporaba dolgorepe besede na spletni strani Magus.si – bolečine v križu in medenici

Čeprav bi se ključna beseda “bolečine v križu” še vedno štela pod generične besede, jo dodatek “in medenici” postavi v kategorijo dolgorepih ključnih besed. Spletna stran Magus.si je takšen primer odlično uporabila v svojem prispevku Bolečine v križu in hrbtenici.

Če vas zanima več primerov uporabe dolgorepih ključnih besed, vam priporočamo, da si pogledate povezavo bolečine v križu in hrbtenici.

ključne besede - bolečine v križu in medenici

Search Intent (iskalčev namen)

Ko spoznate vrste ključnih besed se najpogosteje optimizatorji lotijo dela na primarnih, generičnih ključnih besedah. Če ne upoštevate iskalčevega namena, vam to ne bo nič pomagalo.

Iskalčev namen je namen s katerim iskalec besedo sploh vpisuje v iskalnik. Delimo ga na tri:

  • informativni namen – pri katerem se iskalec želi samo informirat in definitivno ne išče izdelka
  • navigacijski namen – pri katerem iskalec išče pot do nekega mesta (ker se v tem primeru na začetku pojavi Google Maps je optimizacija na takšne ključne besede nepotrebna)
  • buy namen – pri katerem iskalec izrecno išče storitev ali produkt, ki ga namerava kupiti

Če optimizacijo spletne strani izvajate za marketinške namene, se držite besed, ki imajo očiten “buy” namen.

Več o ključnih besedah v spletnem marketingu si lahko pogledate v spodnjem videu: