Kaj je spletni marketing?

Blaž Partnerji

Za vse, ki potrebujete predvsem praktično razlago tega kaj je spletni marketing, smo spodaj, povsem iz izkušenj pripravili odgovor, ki vam bo pomagal zelo hitro razumeti kaj je spletni marketing in predvsem kako vam spletni marketing lahko koristi pri vašem poslu.

Spletni marketing je sklop internetnih aktivnosti, ki jih izvajajo spletne agencije in tudi spletni marketingaši posamezniki, z namenom, da z njimi dosegajo svoje marketinške cilje.

kaj je spletni marketing

Kaj je spletni marketing – primer?

Če je npr. spletno marketinški cilj internetne agencije oz. marketingaša pridobivati nova povpraševanja za prodajni oddelek, bi sklop potrebnih marketinških aktivnosti na spletu lahko zajemal zraven izdelane spletne strani, plačljivo oglaševanje preko zakupa ključnih besed (adwords), plačljivo oglaševanje na družbenih omrežjih, bloganje (vsebinski marketing), nagovarjanje ciljne publike preko email novic, izdelovanje infografik z namenom hitrejšega deljenja vsebina in sporočila in tako dalje.

Več informacij za začetnike v spletnem marketingu, najdete tudi na spletni strani Matija Zajšek.

Najlažje se spletnega marketinga sicer res da priučimo tako, da obiščemo kak tečaj za spletni marketing, a, ker je spletni marketing tako razvejan, je priporočljivo, da poiščemo delavnico, literaturo (diplomske naloge, knjige, itd….) iz specifičnega področja spletnega marketinga, saj se vseh trženjskih spletnih kanalov zagotovo ne bo mogoče naučiti v eni sami delavnici.

Ob tem, da vedno znova nastajajo vedno novi spletni trženjski kanali, hkrati pa je pomembno, da obvladamo komuniciranje na vsakem izmed kanalov posebej.

Drug primer je lahko, da imam za cilj spletnega marketinga, ustvariti spletno marketinško skupnost, ki vsem udeležencem koristi pri izvajanju njihovega spletnega marketinga. Takšne skupnosti npr. rastejo zelo popularno na facebook omrežju, kjer obstaja danes že ogromno zelo aktivnih spletnih skupin (zaprtega tipa), ki lahko zelo prispevajo k temu, da se posamezniki dobro priučimo spletnega marketinga.

Optimizacija spletnih strani za iskalnik Google kot brezplačna pot do novih obiskovalcev spletne strani

Optimizacija spletnih strani, t.i. SEO (search engine optimization) je postopek oz. niz aktivnosti, ki jih izvajamo na svojih spletnih straneh, z namenom, da nam za večjo vidnost internetne strani, ni potrebno plačevati za oglaševanje (npr. Google Ads), ampak, da do povečanega obiska spletne strani, pridemo brez oglasov.

Spletna optimizacija se deli na onsite seo in offpage seo, k onsite optimizaciji spletnih strani pa sodi upoštevanje Googlovih priporočil za SEO, z namenom, da iskalnik Google bolje razumeti vsebino na spletni strani in jo posledično uvrsti višje v svojem iskalniku. Onsite SEO optimizacija, v zadnjem času, temelji predvsem na izboljševanju uporabniške izkušnje spletnih strani in na čim prejšnjem zadovoljevanju iskalnega namena uporabnikov Googla.

Offpage SEO optmizacija predstavlja gradnjo kakovostnih povratnih povezav, z namenom, da zgradimo zaupanje naše spletne strani v očeh iskalnika, saj več kot kakovostnih povezav kaže na našo spletno stran, bolj Google takšni spletni strani zaupa – in jo prav tako, uvrsti višje v svojem iskalniku.

Kaj je digitalno trženje?

Pod pojmom spletni marketing nekateri razumejo tudi digitalno trženje, vendar moramo biti pozorni, da je digitalno trženje vseeno nekoliko širši izraz od spletnega marketinga, saj so digitalni prodajni in komunikacijski kanali tudi nekateri, ki prvenstveno ne sodijo zgolj in izključno samo na splet.

Takšni digitalni kanali so lahko npr. reklamni panoji v digitalnih oblikah ob cestah, na avtobusih, digitalno trženje navsezadnje poteka tudi lahko čez sms trženje in podobno. Zato je pojem digitalno trženje zgolj eden izmed pojmov, ki nekoliko na širše opredeljuje spletni marketing in le tega umešča v trženje, pretežno preko spleta in preko lastne ali drugih spletnih strani.

Kako ocenimo ali je nekdo kvalificiran za spletni marketing in spletno trženje?

Glede na to, da danes na trgu, pravzaprav ogromno podjetij in tudi posameznikov ponuja različen sklop svojih digitalno spletnih rešitev in storitev, je najbrž marsikomu razmeroma težko oceniti ali gre pri ponudniku spletnega marketinga za nekoga, ki svoj posel vrhunsko obvlada ali pač za nekoga, ki v spletnem marketingu išče hiter in lahek zaslužek.

Najlažje boste zato do kvalificiranega spletnega marketingaša prišli tako, da preverite spletne metode, po katerih ponudnik storitev speltnega marketinga, deluje tudi sam. Saj, če le te delujejo zanj, ni nobenega razloga, da ponujane spletne rešitve ne bi delovale tudi za vas.

Po drugi strani, pa nekoliko več pozornosti namenite tistim, ki ponujajo spletno marketinške rešitve, sami pa na nek povsem drugačen način pridobivajo posel za svoje podjetje.

Dodatno vam bo pri izboru ustrezne pomoči pri spletnem marketingu pomagalo tudi to, da preverite ali ima ustrezna spletna agencija določene certifikate za digitalni marketing, danes pa so med najbolj prepoznavnimi certifikati za digitalni marketing google adwords certification, hubspot marketing certification in drugi. Med slovenskimi večjimi pr agencijami, ki so se uspele uvrstiti med poonosno prejemnike digitalnih certifikatov sodi npr. slovenska pr agencija Novelus, ki se ukvarja pretežno s spletnim inbound marketingom, družbenimi mediji, oblikoavnjem medijskim zakupom, spletom ter komuniciranjem z različnimi javnostmi.

Comments are currently closed.